Köpvillkor

För att handla på Carprosverige webshop måste du ha fyllt 18 år eller ha målsmans godkännande.

Eventuell frakt och avgifter kan tillkomma men tydliggörs alltid i kassan.
Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna i e-butiken utan föregående avisering.

Leveranstid

Normalt skickar vi paketet inom 1-5 arbetsdagar efter det att vi mottagit Din beställning. I de fall en vara måste beställas kan leveranstiden vara något längre. Vi kan inte bli ansvarig att leverera en produkt som är slutsåld eller utgången ur sortimentet. Eventuella avvikelser får Du i förekommande fall via telefon eller e-post. 

Om varan skadas eller kommer bort under transporten måste du meddela vår kundservice inom 14 dagar. Skada på oöppnat paket anmäls till utlämningsstället. Om paket skadas eller kommer bort vid retur är det du som kund som är betalningsansvarig om du ej använt retursedel från oss. 


Ej utlösta paket.I de fall kunden väljer att inte lösa ut beställd försändelse debiteras kunden kostnad för motsvarande frakt (tur och retur), samt hanteringsavgift på 290 kronor.

Ångerrätt

Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara vi har skickat till dig.
Ångerrätten regleras i Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Enligt 4 § i denna lag gäller inte ångerrätten distansavtal om bland annat:

Varan får ej vara använd och ska vara i originalförpackning.

Återköp

När vi fått en vara i retur och konstaterat att returen uppfyller premisserna för en återbetalning enligt detta avtal betalar vi tillbaka 100% av köpeskillingen inom 30 dagar undantaget ev avgifter för expressleverans eller andra kund/orderspecifika avgifter.

Reklamation

Om en vara är felaktig eller felexpedierad ska du så snart som möjligt kontakta oss via mail eller telefon och ange felet, så får du information om hur du ska gå tillväga. Vi står för kostnaden vid dessa returer. Transportskada ska anmälas till utlämningsstället så snart skadan upptäcks.

CarproSverige testar alla inlämnade produkter. 
Visar det sig att det är ett fel som inte täcks av garanti eller reklamationsrätt alternativt om produkten är felfri debiteras kunden från 300 kr för CarprSverige testarbete. 
Avgiften kan komma att bli avsevärt högre om felet upptäcks av en certifierad servicefirma. 
För att undvika onödiga reklamationer hänvisar vi till att kunden själv kontaktar tillverkaren eller generalagenten.

Falska beställningar

Alla falska beställningar, bedrägerier samt försök till bedrägerier polisanmäls.